onsdag 31. mai 2017

Det vokser og vokser ..


.. om dagen. 
I mai for 2 år siden fant jeg en liten gulltvetann på tomta, se her. Den har blitt så stor og fin. Den trives tydeligvis godt på det nye voksestedet. Den sprer seg ved hjelp av stengler som skyter utover. De er det bare å klippe av, om en ikke ønsker at den sprer seg så mye.


Småhjerte blomstrer med søte rosa hjerter. Planten med rødbrune blader er en alunrot og foran den vokser hasselurt. Hasselurt er eviggrønn og er en flott bunndekker.


Har ønsket meg et greip lenge, og nå har jeg meg fått et. Et greip er visst mye bedre å bruke i stedet for spade, når en skal lage bed, mye lettere. Får se om det henger på greip .. :) Kan nesten ikke vente med å prøve det. 


På tide at gresset klippes nå, og fjerne litt ugress i betongsirkelen.  I den store potta venter jeg på at honningknoppurten skal blomstre, den har mange knopper. Etter blomstring skal jeg ha noe annet der. I gressløkpotta kommer mange knopper, det blir fint når den blomstrer. 

Ha en god dag! :)
post signature

4 kommentarer:

  1. Det er kjekt når plantene vokser og trives der de har blitt plantet. Ikke fullt så kjekt at plen og ugress vokser like fort, men det hører også med:) Ha fine hagedager!

    SvarSlett
  2. Grotid nå, ja, og mye pent som dukker opp. Og greipet blir du nok glad i. Jeg har denne tvetannen Lamium galeobdolon variegatum under tvil for jeg er litt redd for at den skal spre seg uhemmet. Ha en fin kveld1

    SvarSlett
  3. Hei. Jeg har også en greip. Den vil du bli fornøyd med. Ugresset vokser. Prøver å plante så tett at det ikke får tak. Ønsker deg en fin kveld.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  4. Den er fin gulltvetannen, men den sprer seg veldig her. Men den får bo i hagen likevel. Fin tid nå! Ha en fin helg!

    SvarSlett