søndag 28. mai 2017

Alpeklematis og ny tulipan


Alpeklematisen er så flott der den slynger seg oppover et kjempehøyt tre. Vet ikke hva slags tre det er. Det er veldig smalt og er det høyeste treet her omkring. Når jeg står på kjøkkenet i andre etasje, ser jeg klematisen vokser videre oppover.


Øverst i bildet ser du flasken som jeg håper det danner seg røtter i. Vil du lese om prosjektet, se her.


I høst kjøpte jeg en pakke tulipanløk. Jeg satte 1 løk og tenkte at jeg skulle sette resten et annet sted. Dagene gikk og løkene råtnet dessverre. Denne ene tulipanen er i hvert fall veldig flott, og den heter "Blushing Beauty". :D


Kartonger i alle størrelser er fine å bruke når jeg skal gi bort planter.


Bondebønnene spirer. Første gang jeg har sådd disse. Det blir spennende. Nå skal jeg begynne å lage en kjøkkenhage, om det ikke begynner å regne. :)


Jonsokblom og forglemmeiei. Noen av de sistenevnte med noen lyse rosa blomster også.


Synes disse stemorsblomstene i jordbærpotta er så søte. 


Epletrærne står i full blomst.

Ha en fin dag! :) 
post signature

4 kommentarer:

  1. Herregud for et skikkelig fint innlegg!! Et av de fineste blomsterbildene jeg har sett du har lagt ut!!!! Elsket Alpeklematisen, det første bildet var superfint!Og tulipanløken var helt nydelig, elsket fargene med rosa og gult sammen, superfint bilde! <3 og bildet du la ut av stemorsblomstene i jordbærpotta her var sinnsykt fint!! <3 og bildet av epletrærne, heeelt nyyyyyydelig!! <3 takk for et superfint innlegg :D :D <3

    SvarSlett
  2. Hei. Flotte bilder. Jeg har ikke fått blomster på min alpeclematis i år. Den er frisk og fin, så jeg vet ikke grunnen. det er bare helt nydelig når epletrærne står i blomst. Ønsker deg en fin uke.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Flott klematis. Jeg kjøpte noen nye klematis i fjor som jeg er veldig spent på i år. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  4. Trenger du gressløk og oregano til urtehagen så har jeg litt til overs:-)

    SvarSlett