mandag 24. august 2015

Georginer


I år sådde jeg georginer (dahlia) for første gang, og var spent på resultatet. Må si jeg ble fornøyd.
 Fargen her kan vel kalles korall eller oransje. Frøene kjøpte jeg hos impecta, og heter Dahlia "Fantasia". Georginer er fine snittblomster.


En stjerne. En veldig spesiell blomst, men fin .


Denne har en fin og varm rødfarge. De største blomstene kan henge litt med hodet.


Noe merkelig fasong på denne georginen med knallgul farge.


En aprikosfarget.


Også en med en litt stjernelignende fasong.


Flott og spesiell. :)

Ha en god dag! :)
post signature

3 kommentarer:

  1. Så fine og sjeldne georginer du viser. De er så vakre, syns jeg. Georginer en av blomstersortene jeg husker fra min mormors hage, men tror hun hadde knoller, jeg syns å huske at hun tok de inn om vinteren og plantet de ut om våren. Jeg kjøper de ferdige, men sneglene har kommet helt opp på trappen for å smake på de i år. :-)

    SvarSlett
  2. Kjempefine ble de!
    Kanskje jeg skal prøve meg på dette...hadde nesten gitt opp lysten på georginer pga.sneglene...dine er iallefall lekre!

    SvarSlett
  3. Så fina! Fascinerande att de hinner blomma redan första året. Jag har röda som jag sparar år från år.
    Tack för fina kommentaren hosmig!
    Allt gott
    Anette

    SvarSlett