fredag 19. juni 2015

Oppdagelser og kreativitet


Ikke lett å finne plass til alle erteblomstene jeg har sådd. Her har jeg plantet noen i en høy potte. En artig grein fra en hekk vi sagde ned, skal fungere som støtte.


Her står mange planter fra drivhuset, som venter på å bli plantet om. Like før nå .. ;) Bortest ser du litt av Humleland. Her skal jeg plante en del småplanter som humlene liker veldig godt. Ja, riktig .. til venstre ser du brennelse. Den får bare stå der, fordi neslesommerfuglene liker den.


Bilfelger er fine å plante i, og kan stå ute hele året. De er utrolig solide og har fin drenering i bunnen.
Felgen er plassert oppå en høy tank jeg fant på loftet. Den passet perfekt til felgen. Venter på at blomkarsen skal blomstre.


Cannaen i drivhuset går nesten opp i taket, og har begynt å blomstre.


Noen fløyelsblomster (tagetes), fra frø jeg fant, her og der, i fjor.


Den gamle vaskekummen har i år bare fått hvit, rød og gulgrønn prydtobakk. Her er også noen blomstertobakk. Det blir spennende å se hvordan dette blir. :) 


Denne sammensetningen, under noen busker, synes jeg var så fin. En lilla og en rosa akeleie, og broketbladet skvallerkål.


Oi .. sa jeg, da jeg oppdaget denne enorme og flotte akeleien, da jeg tok en runde bak huset i dag. Det var tydeligvis lenge siden jeg hadde vært der.

Ha en god helg! :)
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar