søndag 14. juni 2015

Hagefrosker og georginer


Disse froskene er så søte. Til venstre står lavendel og i bakgrunnen fløyelsblad, coronaria lychnis,
og diverse stemorsblomster.


I dag fikk jeg endelig rullet ut stemorsblomstene og plantet dem. Fjernet en del av røttene som hadde vokst veldig og filtret seg sammen, og tok bort alle visne blomster og frøkapsler. I bakgrunnen på kassa har jeg plantet blåkorg og prydtobakk. De hadde fått lysegrønne blader på grunn av næringsmangel. Nå har de fått god blomsterjord, så jeg håper de blir fine og grønne snart. Legg merke til den lille frosken i forgrunnen. I kurven ser du fuksian, hawksheed.


Denne prydtobakken er resultat av frø jeg tok i fjor. Ikke så store blomster på den, men jeg synes den er veldig fin. Denne planten fikk ekstra stor potte, og har blitt en del større av de andre jeg sådde. I forgrunnen står en cala. Den får lilla blomster.



Her ser du blomstene litt nærmere.


I dag fant den første knoppen på georginene. Så gøy! Lurt med forkultivering i drivhus. Se her.


To høye potter. Fine til blomstererter. Hadde lyst til å ha noen inne i drivhuset også.


Her vokser stor vaniljetagetes og lilla stemorsblomster.


Koselig at petuniaen har begynt å blomstre.


Nå skal bare klokkerankene ut av drivhuset, så skal jeg lage plass til slangeagurkene, som forlengst har vokst opp til stuetaket og slynger seg bortover stuevindet.

Ha en god dag! :)
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar