mandag 29. juni 2015

Lime prydtobakk og mørk lilla kala ..


.. en lekker kombinasjon, synes jeg. :) Gleder meg stort over dette synet hver gang jeg kommer inn i drivhuset. Frøene til prydtobakken, tok jeg fra en plante i Stockholm. På nettet ser det ut som om den heter Nicotiana langsdorfii 'Cream Splash'.


En herlig lillafarge.


Denne riddersporen har en vakker blåfarge som minner meg om blå valmuesøster. Har forresten sådd flere av sistnevnte nå. Den ikke så enkel å få til har jeg hørt.



De rosa blomstene til venstre vokser på lange tynne stilker. Lurer på hva de heter?


Pyntekorg (cosmos) pynter opp i glasset. Klippet av disse to som knopper for å toppe en for lang plante. Jeg har litt vanskelig for å kaste det meste,  og knoppene spratt ut. ;)

Ha en fin dag! :) 
post signature

2 kommentarer:

  1. Ja, enig - prydtobakk og kala var lekkert! Jeg er veldig glad i mine limgrønne prydtobakk. I år er de dessverre trege!

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har både i drivhuset og hagen. Takk for titten :)

    SvarSlett