tirsdag 30. juni 2015

En titt i drivhus og hage


Måtte bare ha dette lille drivhuset, i drivhuset. :) De to såbrettene, med 'beholder' under, passet perfekt i det knallgrønne huset. Har sådd en del forskjellige blå valmuesøstre (Meconopsis), og annet. Urnen med de blå stemorsblomstene sto på et vindutsatt sted. Her har de blitt tatt inni varmen, og vil nok trives bedre.


En hvit blomstertobakk.


Denne flotte valmuen kjøpte jeg i år, og den heter 'Orientale royal wedding'. De rosa blomstene i bakgrunnen har jeg sådd. Trodde det var solhatt (rudbeckia), men det ser ut som om det er zinnia.


På baksiden av huset vokser en gul rose ..


.. og noen blå iris.


En fylt rosa og hvit akeleie. Litt morsom fasong på denne. Her ser du også krypfredløs.


Fint med prestekragene til brenneslen. Jeg lar det meste av neslene stå, både på grunn av neslesommerfuglene, som legger egg på disse plantene, og fordi jeg har tenkt å lage gjødselvann. Det blir super gjødsel! :)


Trebladgilleniaen (Gillenia trifoliata) har overvintret i en trekasse i noen år nå.

Rosa akeleie
Allerede siste dagen i juni i dag. Det gjelder å nyte dagene.

Ha en fin dag! :)
post signature

2 kommentarer:

  1. Kjekt å se inn i hagen din, og i drivhuset. Mange spennende planter. Må spørre deg om en ting fra tidligere innlegg. Vet du hvordan man ser forskjell på en telekia og en kjempealant. Jeg har prøvd å finne ut forskjellen, men ikke klart det. Jeg kaller min for kjempealant, men det kan godt være det er en telekia.

    SvarSlett
  2. Det ser så koselig ut med alle de fine plantene du steller så godt med. Kjekt å se de fine bildene. Ha en fin sommer! :-)

    SvarSlett