fredag 11. oktober 2019

Blomstring primo oktober


Jeg liker så godt solsikker 💓 
I bakgrunnen ses svarthyllen som har vokst seg stor, og er full av bær. Vet man kan lage saft blant annet av blomstene. Har aldri prøvd. Det blir vel til at fuglene får litt mer å kose seg med 😊
Bildene er tatt 4. oktober. Få dager etter, tok frosten georginene og begoniaene, så nå er knollene tatt opp. Har fjernet det meste av jorden, og de ligger til tørk innendørs, før jeg legger dem ned i kjelleren.


En stor og flott georgine.


Jeg tar ikke opp knollene til skaugumbegoniaen før bladverket har falt sammen av frosten.
I bakgrunnen ses pyntekorg og mauretansk kattost.


Løvemunnen er en skikkelig hardhaus.


Har også burgunderrøde georginer. 
Georginene tar jeg ikke opp før plantene er blitt stygge av frosten. 


Hvit fløyelsblad har blomstret i mange måneder. 
Har vært ganske flink til å klippe av visne blomster.

Lag deg en god dag! :)
post signature

1 kommentar:

  1. Hei Elisabeth.
    Vi hadde en natt med -3,5. Da var det ikke mye blomstring igjen på dahliene.
    Jeg tror jeg må så solsikker til neste år. De er jo så fine.
    Fløyelstjæreblomst har blomstret lenge her også og holder enda på.
    God helg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett