onsdag 8. april 2020

Sår på løpende bånd


Bruker en bordlampe, som gutta min har brukt, over såbrettene. 
For interesserte står det: 230 V, 50 HZ og 11 W, det er to små lysstoffrør.  Det funker veldig bra! 💓 Jeg har dårlig med plass i vinduskarmene nå, så dette var en god løsning. Etter hvert som frøene spirer, bærer jeg pottene ned i kjelleren, og sår nye. På denne måten får jeg sådd  mye mer av den digre frøsamlingen min! Tagetesfrø spirer omtrent med en gang .. har nettopp båret ned 5 potter i kjelleren, og sådd pyntekorg og prydtobakk.


Petuniaplantene i kjelleren har blitt så store og fine. 
Priklet de om i blomsterjord, er nok derfor de er så kraftige. Typen heter Glorius.


Løvemunn til venstre, og noen små pyntekorg.


Hvit petunia til venstre, og blå lobelia.


Liker stuelønn så godt. Har denne i oransje .. 


. og en i lys rosa. Denne tok jeg frø av for flere år siden. 
Morplanten var hadde mørkere rosa blomster.


God påske! :)
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar