mandag 20. januar 2020

Fikentre og småplanter


Fikentreet som jeg satt i kjelleren i høst, trives godt i den kjølige kjelleren. 
Temperaturen er rundt 15 grader. Det sto mørkere inntil for et par uker siden, bladene er nå fått en mørkere farge. 


Sådde noen frø 10. januar, av en kraftig hvit solhatt jeg fant i nærheten av jobben. Har sådd i medsinbegere, fin gjenbruk.


Spinkle petuniaspirer. 
Jeg sår på stuebordet. Når spirene titter opp settes småplantene i kjelleren under
vekstbelysning. 

Lag deg en fin dag! :) 
post signature

2 kommentarer:

  1. Spennende med Fikentre:))
    Det har jeg aldri prøvd, men har en Avokadoplante som det mest eksotiske;)) Satte ned en Avokadostein i fjor, planten vokste veldig og er vel rundt 60-70 cm nå. Overvintrer i kjelleren, og ser ut til å klare seg bra der.
    Har sådd noen stauder nå i Januar, sorter som trenger lang spiretid, så får vi ser om det spirer i løpet av året...tålmodighet;))
    Blir kjekt å komme i gang med resten av såingen, men må nok vente litt til.
    God tirsdag!

    SvarSlett
  2. Jeg har ikke sådd noe ennå, men skal i hvert fall finne fram frøene mine og begynne planleggingen snart. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett