onsdag 18. april 2018

Litt planteoppdatering og kos i dammen


Det spirer og gror. Det står planter overalt, synes jeg. Satt en petunia og noen revebjeller i drivhuset i går, dekket med fiberduk. Det så ut som de hadde klart seg fint. Bruker frostvakt i tilfelle, slik at det ikke blir lavere enn 5 grader der. Her ser du svarte hagestokkroser og en noen forskjellige tagetes.


riddersporene står fint i plastkrus, blodbeger ser du til høyre.


Har sådd noen forskjellige prydtobakk, her ser du lilla.


I hvit boks: stauden scabiosa Fama deep blue.


I den runde svarte potta har det kommet opp èn Canna, fra frø fra Kanariøyene, så gøy!
Løvemunn ses til venstre, har Chantilly Bronze og forskjellige farger.


Ryllik i fargeblanding, en fin staude.


Litt uklart bilde, men det er anisisop. En veldig flott staude med blå blomster. som du ser her.


Astersen Tower violet har jeg priklet om nå.


Fjellflokk i forgrunnen, morplanten ser du her. Blodbeger i bakgrunnen.


Rosa petunia, har litt forskjellige farger, det har gått litt i surr.


Stauden praktveronica vokser sakte, men sikkert.


Kongslys, Verbascum violetta.


Tellima grandiflora, er en ny staude for meg.


Hadde ikke trodd jeg skulle plante i bremykt pakker ..
Har også sådd forskjellige valmuer, malva, alunrot greenfinch, kryddersalvia og en del annet. :)


Da jeg snek meg innpå dammen i dag, fikk jeg foreviget et froskepar som koste seg i sola, og en koi som spiste mat i vannskorpa. Kjempekoselig! :D


Ha en fin dag! :)
post signature

3 kommentarer:

  1. Så fint det spirer og gror i planterommet og drivhuset ditt. Morsomt med alternative potter også. Det er en herlig tid med mye forventninger nå på våren :)
    Lykke til med alle plantene dine.

    SvarSlett
  2. Hi Lisa Spring is in the air where you live,enjoy your plants we are coming into Winter here and it has been so cold xx

    SvarSlett
  3. For noen festlige frosker. Jeg har sådd siste rest ute, og det spirer godt. Ha en fin helg, hilsen Ingeborg

    SvarSlett