fredag 30. mars 2018

Dyp snø og en haug med småplanter


I dag skinner sola. Ja, det er knallvær! Var ute en liten tur og tok noen bilder og fant noen greiner med gåsunger. Tror treet utenfor huset vårt er det høyeste i mils omkrets. Det er en slags poppel, tror jeg. Fin lynavleder.


Et par dager til snøen blir borte .. Skal lage en vei inn til drivhuset, så jeg kan bruke det. Kan jo så gulrøtter, salat og diverse blomsterfrø der nå. Snøen er veldig hard, tror jeg drøyer litt.


Litt mørkt bilde, men måtte ha med Dotten også.


Det begynner å bli en del planter på den nye vekstbenken også.
  

Skaugumbegoniaen blomstrer så smått. De skal stå kjelleren under vekstlyset en stund tid, så de ikke strekker seg for mye.


På den gamle vekstbenken skjer også ting ..


Det er vel på tide å prikle om disse blodbegerplantene. 
Så gøy at det ble såå mange, og fine er de også. 💓


Orkidéen liker seg tydeligvis på badet, nå har den blomstret fint for andre gang. 😊

Ha en fortsatt god påske! :)
post signature

2 kommentarer:

  1. Et par - tre dager til, er jeg redd...
    Heldigvis har jeg måkt vei til drivhuset, for nå MÅ er del av småplantene ut!
    God påske!

    SvarSlett
  2. Her er det masse nytt liv ser jeg, med alle de flotte spirene. Håper sola har varmet skikkelig hos deg nå, men det skal vel noen dager til for å få vekk snøen her. ;-)

    SvarSlett