tirsdag 22. august 2017

Hagestikle


På torsdag var vi endelig på tur hos Garden Living. Utrolig flott der! Så frodig! Har aldri sett så mange forskjellige planter på et sted.  Kjøpte blant annet hagestiklen eryngium planum. Den er en veldig dekorativ og hardfør staude, med forgrenede og stive stilker. Den får runde, stålblå blomsterstander og flikete, tannete blader. Den er tørketålig og lettdyrket. Blomsterstandene kan tørkes og brukes som evighetsblomster.


Plantet stiklen ved siden av blodbeger og en hosta. Og Dotten er med ..


Pyntekorg og oljeplante. Klematis i bakgrunnen.



Ha en god og solrik dag! :)
post signature

3 kommentarer:

  1. Hei Elisabeth. Garden Living har jeg alltid hatt lyst til å besøke. Kjenner litt til Tommy som representant for fylkesstyre i region Agder av hageselskapet. Bare synd det er så lang vei. Nydelig hagestikle. Fin dag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  2. Kjekt med hagesenterbesøk, jeg har faktisk ikke vært på et eneste et i løpet av sommeren, jo jeg var innom et i juni, men kjenner at det begynner å krible litt nå. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  3. Flott den nye planten din, og kjekt at den kan tørkes. Fine solsikker også. Måtte sjekke hva Garden Living er, og ser det er et hagesenter. Alltid kjekt å besøke hagesenter. Jeg kom på et vakkert sted i Rogaland som står på "har lyst å besøke" listen min. Har du hørt om "Flor og Fjære"? Du finner siden deres på Facebook. Et blomster og plante paradis.

    SvarSlett