lørdag 11. juli 2015

Voksurt og andre vekster


Her ser du stor voksurt (Cerinthe major). En helt ny plante for meg. Stilig med de små blå klokkene til de grågrønne bladene.


Synes dette var en veldig fin fargeblanding. 
Her vokser lobelia, prydtobakk, petunia, blåkorg og malva.


Under skjærsminen som sprer en herlig duft ut i hagen, har hostaene vokst seg store og kraftige.


Her, blant små stemorsblomster, vokser en liten rosebasun (Incarvillea),
som har frødd seg siden i fjor.


En koselig plass i solen. :D


Blomkarsen hører til i den sjarmerende gamle sinkbalja.
  

Den rosa blomstertobakken (Perfume Trinity) har begynt å blomstre.


Valurten (Symphytum officinale) har en veldig pen blåfarge. Humlene liker også denne godt.

Ha en fortsatt god sommer! :) 
post signature

2 kommentarer:

  1. Mange fine blomster, valurt og voksurt er ukjente planter for meg, hvor liker de å stå, er de vanskelige å få til?
    Hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  2. Kjekt å se og lese om alle de flotte blomstene dine. Voksurten kan jeg ikke huske å ha sett før. Flott med blomkarsen i sinkbaljen. Det står en sinkbalje i kjelleren min også. Barna mine som har arvet den, men ingen har hverken hage eller plass til den. Kanskje jeg skal tjuvlåne den til blomster neste år. Har du laget hull i bunnen? Jeg syns det er litt drastisk når den ikke er min. :-)

    SvarSlett