onsdag 29. april 2015

Nye drivhusbenker



I dag fikk jeg drivhusbenkene, som jeg har bestilt fra Sverige. Valgte to med 3 hyller, og 1 med 2 hyller. Er kjempefornøyd med dem. Den lave benken heter Veronica-22 og måler: Lengde: 97 cm, dybde: 41 cm og høyde 75 cm. Den høyeste benken måler: Lengde: 97 cm, dybde: 41 cm og høyde 113cm. Har kjøpt benkene hos Hobbyväxthus i Sverige. Har kjøpt drivhuset samme sted.


Det er første gang jeg har sådd georginer (dahlia). Disse heter "Decorative Giants" og er i forskjellige farger og har store fylte blomster. Blir spennende å følge med.


Jeg sådde slangeagurk F1 "Max" fra Impecta, for noen uker siden. Nå står småplantene i vinduskarmen og venter på at det skal bli varmere i drivhuset. De skal ikke utsettes for lavere temperatur enn 15 grader.


Her har jeg jeg breisådd en del gamle frø i en storkjøkkenpanne, med hull i bunnen. Skrev opp hva jeg hadde sådd hvor, på et A4 ark. Synes dette var en fin måte å unngå bruk av mange potter på frø som kanskje ikke spirte.


post signature

1 kommentar:

  1. Hei Elisabeth. Gratulerer med drivhus og hageblogg! Virkelig lekkert! Jeg kikket på alle bildene, og jeg så at du hadde tatt en pelargoniumstikling et sted du ikke husket hvor var? Det kan hende det var hos meg fordi jeg hadde en slik en - fikk en stikling på hagelagsmøte på Fetsund en gang. Den tok dessverre kvelden i løpet av vinteren så kanskje jeg må få meg en ny stikling av deg en gang det passer seg sånn? Jeg synes det var synd at blomsten min avgikk med døden så jeg ble glad da jeg fikk se at du kanskje har reddet den!? God 1 mai helg. Klem Siri

    SvarSlett