lørdag 16. mars 2019

Årets første spirer hos meg ..


... er forskjellige typer petunia og en solhatt. 
Her kommer en del bilder for spesielt interesserte. Synes det er fint å bruke bloggen som en slags plantedagbok. Frøene spirte godt etter få dager på stuebordet, og her står de under vekstbelysning i kjelleren, hvor det er ganske kjølig. Gulvkluter er brukt som undervanningsmatte.


Har blant annet sådd disse petuniaene.








Petuniaene som er merket med T. har jeg fått av min gode venninne, Tonje.


Madeiras stolhet, prøver jeg også for første gang. Erteblomstene til høyre venter jeg med.


Lodnesolhatten Sahara er det første gang jeg sår. 
Gøy å se at det tredje bladet er på vei. Ser det er litt loddent, nå skjønner jeg navnet. I fjor skrev jeg navnet på klistrelapper som jeg festet på. De falt av etter hvert. I år har jeg klippet opp melkekartonger og skriver navn med sprittusj. Tror det
fungerer mye bedre. Fin gjenbruk! 😊


Hva skal jeg så først tro ... ?

Lag deg en god dag! :)
post signature

4 kommentarer:

  1. Så kjekt! Der er du i gang med vårsyslene dine! Godt du kan begynne med frøene innendør. Når det gjelder nye blpmster og frø er det visst mere vår hos deg, selv om du har snø utenfor. Her er snøklokkene forlengst avblomstret og krokusene er ganske fallert de også. Men påskeliljene står med knopper. :-)

    SvarSlett
  2. Herlig tid vi har nå :) I dag skal/MÅ jeg plante om div tomatplanter og en del stauder som jeg sådde tidlig.Kjempedeilig å ha et planterom i kjelleren:)
    Ha en fin fin dag!

    SvarSlett
  3. Det ser ut til at du kan fortsette å så ei stund framover med så mye frø på lager. Tror du slår meg der.
    Godt tips det med gulvkluter til undervannsmatter, så takk for det :-)
    Nyt våren inne foreløpig.

    SvarSlett
  4. Mye spennende. Jeg tok frø av kattosten i fjor, sådde forrige uke, og de spirte jammen meg kjapt, så jeg sådde kanskje for tidlig. I år skal jeg også prøve Sommerasters, syns jeg husker at du hadde noen flotte. Mine spirer og jeg håper de blir like fine som dine. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett