fredag 26. oktober 2018

Siste blomstring


I går tok jeg opp de siste georgineknollene, og her er de siste blomstene. Jeg tar bare av det meste av jorda, lar de stå et par dager i yttergangen, før jeg setter dem i kjelleren. 


Helt utrolig denne solhatten, som heter Prairie Sun! 💓
Blomsten i midten blomstret først, og den har holdt seg omtrent like fin i to måneder nå. Blir spennende å se hvor lenge de står. Fløyelsblomstene er så fine til gulfargen.


Oktoberbergknapp og høstløv.

Lag deg en god dag! :)

post signature

3 kommentarer:

  1. Ja, nå går det mot aller siste georgineblomstring...
    Heldigvis lever røttene videre :)
    Prairie Sun er kjempeflott! Forresten også mange av sommersolhattene.

    SvarSlett
  2. Hei Elisabeth.
    Her er dahliene gravd opp og lagt i kjelleren. Nydelig farge på solhatten. En blir i godt humør av gult.
    God helg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. I dag har jeg tatt opp georgineknollene også, de har nesten ikke blomstret her i år, får en sjanse til, men om de ikke blomstrer til neste år så får jeg bare innse at jeg ikke får helt til georginer. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett