søndag 29. september 2019

Blomstring i slutten av september


Georginer er så flotte! 💓 
Det er ekstra hyggelig med gule blomster i hagen nå om høsten, synes jeg.


Lurer på om dette er en type solhatt også? Veldig fin er den i hvert fall.


Løvemunnen har begynt å blomstre for alvor. Den tåler også frost.


Denne pyntekorgen har bare blomstret de siste par ukene, sådde den nok litt for sent.


Solhattene er helt utrolige 💓 
De har blomstret i mange uker, og de første blomstene er enda ikke visne, bare mye blekere i fargen.


De lave blå sommerfloksene er fortsatt frodige.


Den siste rosen i buketten jeg fikk i begynnelsen av september.


Dotten er alltid hyggelig selskap. Pyntekorgen pynter også opp :)


Delikate lyse pompong georginer.


Denne hvite pyntekorgen blomstrer utrolig rikt og frodig.


Trivsel på plantetrappen :) 
Disse pyntekorgene har jeg tatt som stiklinger av en annen plante, etter tips av Maria, som har det 


Engletrompeten blomstrer også fint.  Her med oktoberbergknapp i forgrunnen.
Den visne blomkarsen som henger i parasollstativet, kunne jeg ha fjernet, men jeg må samle inn frøene først.


Ha en fin dag! :)
post signature

3 kommentarer:

  1. Så mye fint fortsatt. Skulle ønske jeg kunne hatt solhatt, men her blir de spist av sneglene. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  2. Hei Elisabeth.
    Mye som blomstrer hos deg enda. Flere av mine cosmos har sett sine beste dager etter uværet i helgen. Solhatt får jeg ikke til her. Vet ikke hvorfor.
    Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Vakre høstens fargene. Takk for fine bilder.
    God helg.
    Kos deg.
    Viola

    SvarSlett