tirsdag 6. august 2019

Praktisk løsning for potter i høyden


Det begynte med haugen av gamle materialer ved husveggen. Planen var at Odin skulle snekre noen bord jeg kunne ha der, til diverse planter. Men, da han og Odd, er veldig opptatt om dagen, med å totalrehabilitere leiligheten til storebroren Conrad, ble det en annen løsning. Mannen min kjøpte to 7-trinns trappevanger og to påler, resten er gjenbruk. 

Jeg har klippet ned mye gress og andre planter i dag, rundt "trappene", derfor ser det litt brunt ut. 
Øverst i høyre hjørne står noen tistler og en tusenstråle igjen til insektene.


Jeg synes de ble kjempefine! 💓Hit kommer ikke sneglene heller. 
Ypperlig til å dyrke grønnsaker på også. En fin måte å få brukt en bratt liten skråning på.


Hadde nok blitt finere med litt maling, kanskje i grønt. 
Eller hvorfor ikke i en knallfarge? 


Tok et oversiktsbilde for å vise at det er plass til maange potter her. 😀
Nå gleder jeg meg til å fylle den med potter. Skal dele en del stauder, og sette småplantene her. 
Skal så litt salat, gulrøtter og litt forskjellig annet også. Her står de trygt.

Lag deg en fin dag! :)
post signature

3 kommentarer:

  1. Hei Elisabeth.
    Ikke dumt. Kommer til å bli litt av et syn med masse potter. Blir sprø av disse sneglene. Nå har de begynt å bevege seg inn på terrassene. Kanskje sort hadde vært fint. Må ha det litt rolig. Er ikke så glad i knallfarger.
    Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  2. Morsomt og smart det må jeg tenke litt på😃

    SvarSlett
  3. Skikkelig praktisk plantetrapp, du klarer sikkert å fylle den opp på no time. Ha en fortsatt fin helg, hilsen Ingeborg

    SvarSlett