fredag 3. mai 2019

Tur til Evys hage


Koselig å hjelpe Evy med å grave opp og dele stauder til planteloppemarkedet i Rælingen hagelag, som er 25. mai. Se mer info på fb siden til Rælingen hagelag. 
Jeg var heldig og fikk flere flotte stauder med meg hjem 💓

Bildene nedenfor er mest for at jeg skal huske hva jeg fikk i dag, og utviklingen. Her er de plantet hjemme hos meg. De siste plantet jeg i den flotte tretønna jeg kjøpte av Tom, som har fb siden Snekkerbua til Tom.


Små jordbær planter, med søte rosa blomster.


Kosakkveronika


Jeffersonia dubia, fikk to planter. Denne får nydelige lys lilla blomster. 


Sommerasters


Steppesalvien 'Ostfriesland'.


Duppesoleie


Primula som får hvite blomster.


Nellik, blir spennende og se fargen på blomstene.


Storkenebb, som får hvite blomster.


Noen duehode planter, som jeg har ønsket meg i flere år, og noen liljer.


Flere beinved grener med noen røtter.


Lag deg en god dag! :)

post signature

1 kommentar:

  1. Hei Elisabeth.
    Så mye flott du kom hjem med. Koselig å ha hagevenner som en kan få og bytte planter med.
    God helg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett