fredag 31. mai 2019

Petuniaens første blomst


Har ventet i spenning på hvordan fargen blir. Den er sådd fra frø jeg fikk av Tonje. 
Morplanten ser du på bildet under. En vet aldri hvordan fargen blir, når en tar frø .. 
Synes denne ble nydelig også💓 


Bildet er tatt hos Tonje i september i fjor.


Honningurten med sine første blomster i dus lillafarge. 
Humlene er veldig glad i denne sommerblomsten.


Ramsløken blomstrer for fullt


Løytnantshjertene på rekke og rad.


I den digre krukka som jeg hadde mange petuniaer i fjor, har det blitt mange små frøplanter. 
Skal ta vare på de største plantene.


På varmere dager, som i dag, fjerner jeg fiberduken. 
Under paviljongen er det også for det meste skygge.


Lag deg en god dag! :)
post signature

2 kommentarer:

  1. Hei Elisabeth.
    Nydelig farge på den petuniaen.
    Her har det også vært sol i dag, men som det blåser.
    God helg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  2. Ja, flott farge. I fjor hadde jeg Petunia for første gang, en minivariant. Sådde frø, har to ørsmå planter som er så små at jeg ikke er helt sikker på om det er Petunia eller bare et eller annet rask :) Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett