søndag 21. oktober 2018

Klokkebusk ..


.. er så enkel å lage flere planter av. 😊
Den største og fineste satte jeg i midten av denne tønna. De andre, som jeg skal plante andre steder til våren,  plantet jeg rundt. Tror det går fint å overvintre de i her, skal dekke med litt blader. For en del år siden tok jeg med en stikling fra en klokkebusk på en ferietur i Sverige, og den fikk røtter. Det er denne jeg nå har tatt stiklinger av


Kjempeflotte blomster i en nydelige rosafarge.💓


For ca 3 uker siden fikk jeg erfare at hagearbeid er ikke bare bare. Jeg skulle ta opp tette røtter etter noen tagetes i denne tønna. Prøvde første å grave med en håndspade, men det gikk så tregt. Tok deretter en stor spade og satte ned i jorda, satt høyre fot oppå og tok skikkelig hardt i. Dermed mistet jeg balansen, ramlet bakover og slo høyre siden av ryggen på bedkanten bak meg. Hadde boblekåpe på meg, men allikevel gjorde det skikkelig vondt. Jeg krabbet rundt et par minutter før jeg kom meg opp. Med ibux og paracett kom jeg meg heldigvis på kveldsvakt. Tror det ble brist eller brudd i ribbein. Det var blant annet smertefullt å le, å kjøre bil og måtte være ekstra forsiktig med forflytning på jobben et par uker. Nå er det heldigvis mye bedre.

Lag deg en fin dag! :)
post signature

6 kommentarer:

  1. Klokkebusk er en fin plante. Den remonterer alltid her, og nå blomstrer de faktisk for tredje gang:-)
    Hagearbeid kan være skummelt:-)
    God bedring/Eirin

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Eirin! For tredje gang, høres bra ut. Ja, en må passe seg i hagen også :) Tusen takk! :) Elisabeth

      Slett
  2. Hei Elisabeth.
    Klokkebusk er en fin plante.
    Hadde den før, men den tok så mye plass. Hagen min er ikke så stor. Det gjelder å være litt forsiktig. Uhellet kan fort være ute.
    God uke til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hanne-Lise! Tusen takk! :) Ja, en må visst passe seg her også.
      God uke til deg, også! Elisabeth

      Slett
  3. Klokkebusken er fin. Ja, det er tøft med hagearbeid, jeg veksler nå mellom å flire litt når jeg ser deg for meg, det er så fort gjort, og å kjenne litt på hvor vondt det gjør på dine vegne. Håper det går fort over. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ingeborg! :) Skjønner godt at du flirer. :D Det hadde jeg gjort også. Må se det komiske i ting. :)
      Fin kveld til deg også! Elisabeth

      Slett