søndag 9. september 2018

Kjempeverbenaen blomstrer og lang blomstring


For ganske nøyaktig 2 måneder siden fikk jeg en haug med veldig små planter av kjempeverbena, som hadde frødd seg. Tusen takk, Evy! 😘 Og nå blomstrer et par av dem, etter å ha fått god plantejord. Tenkte jeg skulle ta noen av dem inn i kjelleren før frosten. Kanskje det blir alle ..


Breiskolmen tror jeg kommer til å blomstre lenge, den har mange knopper.


Revebjellen blomstrer for andre gang, etter at jeg fjernet nesten alle frøkapslene.


Synes denne petuniaen og georginen er så fine sammen.


Løvemunn er så flott, de blir bare finere og finere ut over sommeren og høsten.


Det er så flott med hvite blomster i skumringen, de lyser veldig opp.



Lå faktisk på magen på brygga i dag, for å få tatt dette bildet. 😁 Etter mye regn de siste par dagene, holder blomstene seg overraskende bra. De oransje blomstene i den blå potta er den småblomstrete tagetesen, Tangerine gem. Tusen takk, fru Hald! :) Må så flere av dem neste år!

Lag deg en god dag! :)
post signature

2 kommentarer:

  1. Hei Elisabeth.
    Fine bilder. Mine kjempeverbena er det bare kommet noen små blomster. Har ikke vært ute for det før. Løvemunn er så flott.
    God uke.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  2. Fantastisk å se alle blomstene som fremdeles blomstrer hos deg. :-)

    SvarSlett