torsdag 2. august 2018

Forvokst petunia


Utrolig hvor mye denne petuniaen har strukket seg. 💗
Har brukt frø fra planter jeg har hatt før. Klematisen er på sitt fineste, og gresset på sitt bruneste ...


Etter et kraftig regnvær begynte grenene å henge mye. Da var det med et litt lettere hjerte at jeg beskjærte den kraftig. En fin måte å få bort frøkapsler og visne blomster på. Har ikke tålmodighet til å ta de etter hvert når det er så mange. Om 1-2 uker er den tettere og finere enn før 😊


Det er jo synd at friske blomster går med i samme slengen, men de holder seg i flere dager i en bøtte med vann.

Ha en god dag! :)
post signature

4 kommentarer:

  1. Such a beautiful looking plant! I love the vase that you put these flowers in... your cat is also very cute! Thanks for the share, have a fantastic weekend. Keep up the posts.
    World of Animals

    SvarSlett
  2. Flott petunia!
    Mine har også vokst noe enormt,klippet av litt i går,og satte i vase inne:))
    Blir nok masse blomster igjen etter klippen.
    God helg til deg!

    SvarSlett
  3. Så flott og kraftig petuniaen din er! Jeg har ikke så mye erfaring med den, men fant ut i fjor at den var ganske villig og grei å ha. :-)

    SvarSlett
  4. Hei Elisabeth. Det var litt av en Petunia. Regner med at du har erfaring på at den kommer igjen. Min erfaring med Petunia, er bare fra kasser på veggen. Der blir hegnepetunia eller Surfina, veldig store og fine.
    Ønsker den en fin helg!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett