lørdag 12. mai 2018

Kanna og dreneringstips


Sådde noen frø av kanna som jeg fant på Kanariøyene. Et av frøene spirte!! 😍



Koselig syn fra sofakroken. 😊Pelargonia, blodbeger og petunia som har overvintret inne.


Synes det var fint med kontrasten mellom den flotte flekklungeurten og stigen med rødmaling.


Noen tomatplanter skal få god plass i disse bøttene. Det er laget dreneringshull 4 cm fra bunnen. Har sydd poser av et stretchlaken, som skulle kastes snart uansett.   Diameter i bunnen er ca 25 cm. Tegnet rundt en tallerken med diameter 27 cm. Sydde sikksakk rundt, bortsett fra en åpning til å fylle i. Brukte ca 1 liter kuler og sydd i gjen. Lakenet suger til seg fuktighet på bunnen (derfor ser noen gråere ut).


Vet at nylonstrømper er veldig holdbare, men hadde ikke så mange.


Lag deg en god dag! :)
post signature

7 kommentarer:

  1. Gøy med spiring på Kanna :)
    Smart resirkulering av utslitte stretchlaken!

    SvarSlett
  2. Kanna er en hyggelig plante, når den rekker å blomstre. Min røde blomstret i fjor, men ikke den gule. I dag har jeg plantet ut kattosten din :) Ha en fortsatt fin helg, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  3. Hei Elisabeth.
    Gøy med spiring med frø fra Kanariøyene. Kanna er en flott plante. God søndag.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  4. Masse nylonstrømper her:-)

    SvarSlett
  5. Kjekt å se hva du holder på med nå. Gøy med den rosa blomsten og malingsflekkene på stigen. Du er ekspert å finne det vakre i det andre ikke hadde tenkt på. God ide med de lakenrundingene. Her fikk jeg gipsen av foten i går, og jeg har greid å gå litt uten krykker i dag, og fikk luka bedet ved innkjørselen. Kjekt siden det er 17. mai i morgen. Så får jeg ta meg en tur til planteutsalget når jeg kan kjøre bil igjen. Ha en fin 17. mai!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for nok en koselig kommentar! :) Så godt du har fått av gipsen og greier å gå litt uten krykker! Ha en fin 17 mai, du også! :)

      Slett