fredag 12. januar 2018

En snørik dag i januar


Snøen ligger som et vakkert teppe over det meste nå. Må fjerne snø fra taket her, ser jeg.
Som vanlig fikk jeg ikke ryddet og vasket drivhuset før frosten kom. Ja ja, da har jeg litt mer å pusle med til våren ..


Vær så god, ta plass .. :)
En litt skadet stol jeg fant i snøen for noen år siden. Den har stått på loftet til i høst. Klarer den vinteren, får den kanskje litt oppussing.


Ampelen fikk jeg heller ikke tatt inn i år. Men, den henger vel fint her.


Gikk en runde rundt huset i dag, først og fremst for å se etter solsikkefrø fra en spesiell fin rødlig solsikke. Frøhodet hadde knekt og lå nok dypt under snøen, Så det får jeg ta en annen dag, når jeg har votter på. Gummistøvlene ble fulle av snø, trodde ikke det var så mye. :)


Hva er dette for en creepy sak? 
Rotenden av en purre har stått i litt vann 1 uke, og her er det liv. Nå har jeg satt den i jord. Det blir spennende å se om det blir bidrag til grønnsaksuppe etter hvert. Se tips om grønnsaker du kan gro på nytt, her.


Var nylig på et koselig og lærerikt hagelagsmøte i Rælingen hagelag, hvor jeg lærte mye om juleroser og alunrot. Foredraget ble holdt av hyggelige Blomster-Svein. Han har et fantastisk utvalg av flotte planter som han selger. Jeg kjøpte min første julerose, Helleborus niger. Jeg har den stående i en kald yttergang nå. Skal plante den ut til våren. 

Godt nytt år! :)
post signature

2 kommentarer:

  1. Mye snø hos deg. Her er ingenting. Vi skal ha om rododendron på vårt første hagemøte. :)

    SvarSlett
  2. Skal si det har snødd der du bor. Vi har fått et lite hvitt teppe i natt her også. Så spennende med purren. Du er flink som ikke bare hører om slike tips med grønnsaker, men du prøver. :-)

    SvarSlett