onsdag 27. september 2017

Vaskekummen gjennom tidene

2017
Plantene trives godt i denne gamle vaskekummen. Vi hadde den stående i kjelleren og planen var å kaste den. Nå har den vært brukt som plantekar i hagen siden 2010. Flott, synes jeg, med proppene som henger ned. I år har den fått sommerastersene Rainbow og Silvery Blue, og noen oransje valmuer. Neste år blir det noen lavere planter her. Hadde kanskje vært greit med noen stauder også. 

2016
Her har ringblomstene blitt avløst av pelargoniar, etter at de ble ganske stygge.

2016
Ringblomster, hvite stemorsblomster og 2 oljeplanter.

2015
Forskjellige typer prydtobakk.

2015
Prydtobakken i midten, "Only the lonly", ble litt i høyeste laget her.

2014
Et dårlig bilde, men det var det jeg fant.  Ser ut som om det var ringblomster og stemorsblomster her.

2013
Husker jeg likte disse flotte valmuene så godt. :)
Har ikke funnet bilder fra 2011 og 2012 foreløpig. Om jeg finner, kommer de her senere.

2010
Det første året var det mange forskjellige sommerblomster her. blant annet prydtobakken, Only the lonely, petunia, tagetes og petunia.

2010
Sjarmerende med proppene som henger på baksiden. :)

Ha en god dag! :)
post signature

2 kommentarer:

  1. Hei Elisabeth. Det er ingen begrensninger hva en kan plante i. Alt kan brukes, det er bare å bruke fantasien. Fin kveld til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  2. Den er så flott den vaskekummen. Var nettopp på et bilverksted og der hadde de en hel container full med brukte felger, hadde det vært noen der hadde jeg spurt om å få. Ha en fin helg, hilsen Ingeborg

    SvarSlett