lørdag 5. august 2017

Saksedyret



Ikke alltid så lett å finne på overskrifter. Denne synes jeg var litt morsom. Her sitter Dotten i saksa. :) Synes den mørke kalaen er så fin. Ser at det sikkert hadde vært mer gjennomført med ensfargede potter, men får bruke det jeg har. 


Den flotte tagetsen heter Red gem. Takk Ingeborg! Den hvite blomsten er Jomfruen i det grønne.


Valgte å ha en litt annen beplantning i denne digre krukka i år. Her vokser en oljeplante, petunia, tagetes, og prytobakk blant annet. Det kommer flere bilder senere. I fjor så den slik ut.


Var en tur i den flotte, Hagen på Saga, for et par uker siden. Der fant jeg denne fine vannmåleren.
Anbefaler et besøk der. Hadde en kjempekoselig tur i fint vær. Så mye flott å se på, og så hyggelig å prate med paret som bor der. Fikk masse tips og inspirasjon. Brenneslene har jeg fjernet nå. Utrolig mye rart en oppdager på bilder .. ;)

Ha en god dag! :)
post signature

3 kommentarer:

  1. Hei Elisabeth. Snakk om saksedyr. Den var morsom. Helt merkelig hvor annerledes hagen kan bli gjennom linsa. Flott tagetes. Fin helg til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  2. Ja, dette saksedyret er i hvert fall mye koseligere enn det jeg trodde du skulle skrive om. Så fin tagetesen ble :) Ha en fortsatt fin søndag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  3. Herlig tittel og flott bilde av Doffen. Flott vannmåler. Regner med den er for å måle nedbøren. Her måtte vi hatt store bøtter i år, eller veldig lange og smale rør til målingen... :-D

    SvarSlett