fredag 18. august 2017

Farger utenfor og innenfor


Sådde noen agurkurtfrø (Borago officinalis) i en av plantekassene for noen uker siden. Ble overrasket da jeg tittet over gjerdet.  Nydelig blåfarge! En marihøne liker den også.


Agurkurten får vokse der den er. Risikerer ikke å brekke den sprø stilken. 
Og der var også et par fine blomkarseblomster.


En minisolsikke har blomstret. De blålilla blomstene er heliotrop og dufter veldig godt. 
Synes det er koselig at små og store titter inn fra skolegården. :) 
Her ser du også litt av min nye fine stol.


Fjellflokken jeg sådde, har blomstret. Trodde jeg hadde sådd polarflokk, men den er mye lavere.


Malvaen pynter fint opp.

Ha en god dag! :)
post signature

4 kommentarer:

  1. Det er så koselig med selvsådde blomster. Noen ganger blir man overrasket over farger og størrelse, men det blir som regel vakkert uansett. Malva er det mange år siden jeg sådde. Ser på bildet ditt at den kommer på frølisten min til neste år :)

    SvarSlett
  2. Hei Elisabeth. Du har sådd mye frø i år. Nå når jeg har fått drivhuset håper jeg at jeg skal få sådd litt mer. Fin kveld til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Åh, såå mange flotte bilder og blomster! Malvaen var jo helt knall, så den må jeg prøve meg på til neste år..har akkurat plukket en haug med frø fra blomkarse og noen fra pyntekorg, så planleggingen for neste år er så smått igang her:)))
    Ønsker deg en flott helg!

    SvarSlett
  4. Kjekt å se. Tenk at de små frøene du la i jorda, spirer, vokser og gir vakre blomster til glede for alle som ser de. :-)

    SvarSlett