onsdag 3. mai 2017

Maigleder


Et lag med kompostjord fra Roaf er lagt rundt plantene. Jeg blandet jorden med vanlig plantejord fordi kompostjord skal være ganske sterk. Følger spent med utviklingen på alliumen og alle staudene jeg satt her i fjor.


Et lite blikkfang med hestehov. Noen steiner holder blomstene på plass. 


Den lille busken foran snuta til Dotten, er en tysbast, som jeg kjøpte av hagelaget i høst. Morsomt at den klarte vinteren. Nå venter jeg på blomstene. Har aldri hatt tysbast før, Den er visst veldig giftig.


Kan anbefale å ha gressløken i en jordbærpotta. Den overvintret fint og har vokst seg stor og kraftig. Og nå blir det ikke annet gress innimellom. :)


De vakre blå blomstene til blåkjærminne titter mer og mer frem. 
Blåkjærminne er en kjempefin bunndekker.


Dotten vasker seg i solskinnet. Dette blir en herlig dag. Jeg har fri hele dagen. Jobber nattevakt i to dager nå. Det har jeg ikke gjort på flere år, men det passer veldig bra. Skal snart ut i drivhuset å kose meg med frøsåing, og gjøre diverse hagearbeid. :)

Ha en god dag! :)
post signature

2 kommentarer:

  1. Hei. Tystbas skal være giftig. Fint bilde med hestehoven. Kos deg i drivhuset, jeg skal også ut i hagen. Ønsker deg en fin dag.
    Hilsen hanne-Lise.

    SvarSlett
  2. Koselig å se bilder fra hagen din. Koselig med hestehoven i blikkbøtta, og en god ide med gressløken i jordbærpotta. Min står i blomsterbedet, og det er nok litt gress innimellom, ja. God nattevakt! :-)

    SvarSlett