lørdag 29. oktober 2016

Noen hardføre planter


Jeg har drøyd ut tiden med å tømme potter og rydde i hagen. I dag må det bare gjøres, fint vær er det også. Denne prydtobakken tåler mye frost. Den har små limegrønne blomster. Liker den veldig godt.


Her står den i et hjørne i det nye bedet. Her har den blitt passe høy, synes jeg. Grunnen er nok en del skygge.


Blomkarsen kommer også med blomster.


Løvemunnen er så fin. Den blomstrer også ustanselig.


Denne løvemunnen heter Circus Clowns. Tror den over er fra samme frøpakken.


Noen forskjellige typer Malva og Nøstegilia holder også ut.


Ha en fin dag! :)
post signature

3 kommentarer:

  1. Jeg liker blomster som holder ut om høsten :) Prydtobakken med limegrønne blomster er så fin! Løvemunnen er også nydelig! Ha en riktig god helg Lisa :)

    SvarSlett
  2. Nå har det jammen godt e stund siden jeg var innom her, men kjekt å se at det blomstrer i hagen din fremdeles. Flott den lysgrønne prydtobakken. Blomkarsen gir meg minner fra barndommen. mora til venninna mi hadde alltid det i hagen sin. Vakre løvemunn blomster og de andre var også veldig fine. Ha en fin helg! :-)

    SvarSlett
  3. Mange fine blomster. Jeg liker også limegrønne blomster.
    Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett