tirsdag 30. august 2016

Gøy med røtter


Jeg satte en del forskjellige stiklinger, jeg fant i Kristiansand (kan ikke si hvor :D), i hver sin planteplugg, 15. august. Brukte litt hyssing rundt for å holde pluggen sammen. Dette minidrivhuset passet perfekt! Fiberduk skygger for sola. 



Fant fort ut at jeg måtte vanne i noen beholdere i stedet for rett oppi drivhuset. :) Pluggene som heter Grodan plugger og er kjøpt hos "Mat og hage" , holder veldig godt på fuktigheten.


"Oi", utbrøt jeg  26. august, da jeg så flere røtter som kom ut av pluggen. Kjempegøy! :D 


Det bar rett ut for å finne potte og jord.


Husker ikke hva slags plante dette er, men det kommer en liten knopp. Det blir spennende å se. :D


Nå står den lilla planta i drivhuset. Foreløpig er det bare denne som har fått røtter. Følger spent med!

Ha en fin dag! :)
post signature

2 kommentarer:

  1. Så spennende og morsomt! Dette hadde vært moro å prøvd! Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Det har jeg aldri prøvd, så gøy når du får det til. Ha en fortsatt fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett