tirsdag 23. august 2016

Frodige ampler og mindre frodige solsikker


Er veldig fornøyd med min hengende hage, som bare blir finere og finere. :)


Da vi flyttet hit for 18 år siden fant vi denne steinen med et håndavtrykk. 
Lobeliaen har frødd seg fra i fjor.


Jeg sådde litt for mange solsikkefrø, og klarte ikke å kaste noen av plantene. 
Disse har stått i èn potte ..


.. og her blomstrer den første. Fin! :D Føler jo litt med denne lille stakkaren, som kunne blitt en kjempe, med bedre plass og mye næring. Men, den overlevde i hvert fall. :)


Bordbiter bestående av tre biter (vært brukt i et skrått bed for å holde jorda på plass noen år), satt jeg oppå hverandre, to i høyden. Festet de sammen med et bord inni på hver kortside. Satt de oppå noen betongsteiner. De gjør nytte som plantekasser en stund til. Her var det ugress tidligere.


Verandaen her ble revet i forbindelse med skifting av kledning på huset for noen år siden. Her er det planer om å ha en vinterhage.


Det ser veldig kaotisk ut dette, men jeg liker det jeg ser. :) Her ser du blant annet rosa prydtobakk petunia (buttercream), ringblomster og canna.

Ha en fin dag! :)
post signature

4 kommentarer:

  1. Ja, det er herlig med en frodig hengende hage. Du har virkelig fått fart på dine. Så kreativ du er med hagen din.

    Ha det godt.
    Jannicke

    SvarSlett
  2. Det er så fint med hengende hager, jeg er ikke så flink med det. Flott håndavtrykk forresten for en artig ting å finne. Ha en fortsatt fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  3. Ser ikke kaotisk ut i det hele tatt, bare frodig og fin sensommerblomstring! Vakkert! Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  4. Så gøy å finne en stein med håndavtrykk. Koselig pynt i hagen. Og blomstene dine er fantastiske. Flotte hengeplanter, og den lille solsikken var nå veldig søt. Flott alt du har på verandaen. :-)

    SvarSlett