torsdag 4. juni 2015

Herding og beskyttelse av småplanter


Plantestøtter er fine å bruke, når fiberduken skal henge over plantekasser. 
Duken sitter godt med klyper.


Etter en drøy uke tar jeg sjansen på å ta bort fiberduken. Prydtobakkplantene ser fine ut.


Her har noen tagetes og småplanter av oksetunge, kryddertimian, hestemynte og løvemunn, fått litt vandrende skygge. ;)


Man tager vad man haver .. Katt og småplanter er ikke noen god kombinasjon. Ja ja, ikke vakkert akkurat, men det blir bare for en liten stund. (Det hadde kanskje vært penere med pinner. :D) Her vokser rød solhatt. For tiden ligger en rist med fiberduk over, for å beskytte mot vind og vær, og for å gi litt varme.


Jeg fikk disse to skålene med stemorsblomster og med noen avblomstrete påskeliljer. Løkene går i bakken og stemorsblomstene rulles ut og plantes her og der.


I mangel på småstein bruker jeg hermetikkbokser som underlag for potter. Først hadde jeg tenkt å plante rett i jorda langs drivhuset, men fant ut at det kanskje er dumt med mye vann der pga treverket i fundamentet. Boksene skal hindre ugress å vokse opp, og samtidig danner de god drenasje. Etter hvert blir de brune, og synes ikke så godt. Får se hvordan det blir. :)


Jeg holder på med bedet i forgrunnen. Løvetann og litt av hvert der. En liten skråning til venstre, som du ikke kan se på bildet, skal bli til Humleland. Det kommer bilde etter hvert.

Ha en god dag! :)
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar